VERWARD. Promopraatje Johnny Thijs over 'succesbedrijf'' Bpost en straks NMBS...
Reyers Laat is een laatavondtalkshow waarin Kathleen Cools met drie of vier gasten de balans van de dag opmaakt, lezen we bij Canvas. Het is overigens de laatste week van Reyers Laat en na de uitzending van vanavond vinden we dat het ons alvast geen zeer gaat doen dat we het programma verdwijnt.
Dat heeft alles te maken met het promopraatje met Johnny Thijs, de gewezen ceo die De Post van weleer succesvol heeft omgeturnd tot het moderne bpost van vandaag. U begrijpt, de nadruk vanavond van de laatavondtalkshow laat vooral bij show. Van balans was nooit echt sprake.
Laat, veel te laat...
Succesvol? Misschien voor de aandeelhouders, maar de dagelijkse confrontatie met bpost langs onze brievenbus is minder om 'over naar huis te schrijven'. Dan doen we duidelijk best niet meer per brief, zoveel is ons duidelijk.
Want nog nooit - en we kennen onze brievenbus inmiddels al ruim een halve eeuw - kwam de postbode zo laat langs bij ons als sinds het een modern bedrijf is. Niet 's ochtends, niet voor de middag, niet op de middag, maar een flink stuk na de middag.
De krant tijdens de week is er voor achten, maar om de een of andere reden lukt Bpost er niet in om de krant ook op zaterdag voor achten in mijn bus te deponeren. Zelfs niet altijd voor halfnegen. Te laat dus. Veel te laat.
Het postkantoor dat wij in het dorp hadden, verdween. Met de wagen naar het kantoor in de hoofdgemeente lukt wel, maar te voet, per fiets of per bus.... moeilijk. Zeker voor wie overdag aan het werken is.
Hinderlijk gevaarlijk
En...Bpost is niet alleen laat bij ons, Bpost is ook nog eens hinderlijk gevaarlijk. Blijkbaar gelden verkeersregels niet voor de wagentjes van Bpost die op stoepen rijden, tegen de rijrichting rijden, stationeren op plaatsen waar andere weggebruikers gegarandeerd op de bon gaan... Mochten we daardoor onze poststukken op tijd krijgen, maar zelfs dat lukt dus niet.
Kortom.... als Johnny Thijs straks een bestuursmandaat bij de NMBS krijgt, dan lijkt me dat niet meteen goed nieuws voor wie van stipte, snelle treinen houdt.
Dat hij in Reyers Laat om al die redenen haast met een rode loper werd onthaald, zegt helaas meer over Reyers Laat dan over de man.
Dat heeft alles te maken met het promopraatje met Johnny Thijs, de gewezen ceo die De Post van weleer succesvol heeft omgeturnd tot het moderne bpost van vandaag. U begrijpt, de nadruk vanavond van de laatavondtalkshow laat vooral bij show. Van balans was nooit echt sprake.
Laat, veel te laat...
Succesvol? Misschien voor de aandeelhouders, maar de dagelijkse confrontatie met bpost langs onze brievenbus is minder om 'over naar huis te schrijven'. Dan doen we duidelijk best niet meer per brief, zoveel is ons duidelijk.
Want nog nooit - en we kennen onze brievenbus inmiddels al ruim een halve eeuw - kwam de postbode zo laat langs bij ons als sinds het een modern bedrijf is. Niet 's ochtends, niet voor de middag, niet op de middag, maar een flink stuk na de middag.
De krant tijdens de week is er voor achten, maar om de een of andere reden lukt Bpost er niet in om de krant ook op zaterdag voor achten in mijn bus te deponeren. Zelfs niet altijd voor halfnegen. Te laat dus. Veel te laat.
Het postkantoor dat wij in het dorp hadden, verdween. Met de wagen naar het kantoor in de hoofdgemeente lukt wel, maar te voet, per fiets of per bus.... moeilijk. Zeker voor wie overdag aan het werken is.
Hinderlijk gevaarlijk
En...Bpost is niet alleen laat bij ons, Bpost is ook nog eens hinderlijk gevaarlijk. Blijkbaar gelden verkeersregels niet voor de wagentjes van Bpost die op stoepen rijden, tegen de rijrichting rijden, stationeren op plaatsen waar andere weggebruikers gegarandeerd op de bon gaan... Mochten we daardoor onze poststukken op tijd krijgen, maar zelfs dat lukt dus niet.
Kortom.... als Johnny Thijs straks een bestuursmandaat bij de NMBS krijgt, dan lijkt me dat niet meteen goed nieuws voor wie van stipte, snelle treinen houdt.
Dat hij in Reyers Laat om al die redenen haast met een rode loper werd onthaald, zegt helaas meer over Reyers Laat dan over de man.
Reacties
Een reactie posten