VASTGESTELD. Zijn wij de voorbije jaren beter bediend geweest door Bpost?

Johnny Thijs stapt op. Een jaarwedde van 650.000 euro volstaat niet voor de man die van Bpost een topbedrijf heeft gemaakt. Het begrip voor de man is groot, bij groot en klein. Alleen die sater van een Tobback vindt het misplaatst dat wordt neergekeken op een jaarwedde van 650.000 euro.

Pruilmondje
We hebben alle begrip voor het pruilmondje van Thijs: het is natuurlijk niet leuk om je jaarwedde gehalveerd te zien, terwijl iedereen applaudiseert om wat je hebt gepresteerd. Maar wie netto toch nog altijd iets meer verdient dan 1 miljoen oude Belgische frank per maand, zou zich na een uurtje mokken toch nog altijd mogen in de handen wrijven. Niet dus. Jammer.

Klanten anders dan aandeelhouders

Overigens... wij zijn er nog altijd niet zo zeker van dat Johnny Thijs zijn bedrijf zoveel beter heeft gemaakt... Misschien wel voor de aandeelhouders, maar voor de klanten? Tenminste, als wij ons als klant mogen beschouwen.
Want kijk, sinds Thijs en de fameuze geo-routes krijgen wij de post uren later dan voorheen. Dat was ooit 8 uur 's morgens - in de tijd van het puur ambachtelijke postdelen was dat zelfs altijd voor 8 uur, maar dat was prehistorisch natuurlijk - nu is het doorgaans vlak voor de middag.
De kranten hadden wij altijd - week- en zaterdagen - voor 8 uur. In diezelfde prehistorische tijden als hierboven zelfs omstreeks 5 uur. Dat was voor niets nodig, zegt u. Maar nu krijgen wij de krant op zaterdag - als we al eens tijd hebben om de krant vroeg in haar volle breedte te lezen - nooit meer voor 8 uur 's morgens in de bus.

Aangetekende zendingen
Ons postkantoor is gesloten. Aangetekende zendingen halen we zo'n 7 km verderop op, tenminste... tijdens de kantooruren. Tenzij de postbode zelf initiatief neemt - maar dat is dan dankzij de postbode, niet dankzij de heer Thijs. En in een postpunt waar we onlangs om postzegels gingen, wisten ze ons niet te vertellen welk tarief nu precies van tel was om een grote envelop verstuurd te krijgen. Kortom... als klant doen we er best aan ervoor te zorgen dat we de post zo weinig mogelijk van doen hebben. Als dat het opzet was van de heer Thijs, dan is hij daarin geslaagd, maar we vermoeden dat dit niet meteen onder de noemer klantvriendelijkheid valt.

Laverende postwagens
Overigens nog dit, geheel terzijde. Het bedelen van kranten gebeurt hier per wagen. Hoe die wagen over de trottoirs laveert... we durven het zelf over geen 100 meter nadoen. Gegarandeerd passeert dan wel een politiepatrouille die ons voor onaangepast rijgedrag een pv bezorgt, in het slechtste geval, per aangetekende zending.
Sorry, meneer Thijs, wij - en dan bedoelen wij als klant - zijn er niet van overtuigd dat die 1, 1 miljoen euro echt zo nuttig zou zijn besteed mocht u onder uw voorwaarden aan de slag gebleven zijn.

PS
U heeft het allicht niet zelf kunnen controleren, maar op de website van Bpost, stellen wij vast dat het laatste nieuwsbericht dateert van 2011. Toen liet u weten dat Bpost niets zal aanrekenen voor het versturen van... emails! Tja, als dat het laatste nieuws was wat u te vertellen had... Maar het kan natuurlijk ook aan onze pc liggen dat we dit gedeelte van de site niet upgedated krijgen. In dat geval mag u het PS - nee, niet de PS, maar hét PS - vergeten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GEZIEN. Zwarte Kat, niet zomaar een kopje...koffietafelerfgoed

GELEZEN. Sinterklaas: open brief van Nicodemus naar aanleiding van de Pietenkwestie

GESCHREVEN. Eigenlijk zijn het ouders die hun kinderen een nieuwjaarsbrief moeten schrijven...