Pijp komt dan toch nog eens in het straatbeeld

Ze rookt niet, maar ze is wel terug in het straatbeeld. De pijp. De marketeers pikken het fenomeen weer op. Dat is doorgaans een teken aan de wand. Als marketeers iets opmerken, doen ze dat  pas als het net verdwenen is.

Aanmoediging
Hoewel we dagelijks nog een inspanning leveren om de pijp in het straatbeeld te houden, moeten we eerlijk toegeven dat we daarin zelden aangemoedigd worden. Dat hoeft natuurlijk ook niet. Een verloren strijd blijkt het toch niet te zijn, want van de week merkten we op de stoep in de Roeselaarse winkelstraat alvast een reclame-paneel op waarop een man met een pijp figureert.

Pure retro
Op het eerste gezicht geruststellend, maar nader beschouwd is het dat helemaal niet. Want de prent is in retrostijl opgemaakt...én er wordt niet gerookt. Uit de krampachtige houding van de hand van de man durven we afleiden dat hij in de verste verte niet weet wat pijproken is en dat hij - zodra de tekening af was - ze dan wel niet aan Maarten gaf, maar ze ongetwijfeld resoluut terzijde legde.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GEZIEN. Zwarte Kat, niet zomaar een kopje...koffietafelerfgoed

GELEZEN. Sinterklaas: open brief van Nicodemus naar aanleiding van de Pietenkwestie

GESCHREVEN. Eigenlijk zijn het ouders die hun kinderen een nieuwjaarsbrief moeten schrijven...