GELEZEN. Günter Grass schrijft geen romans meer

In een interview in de Passauer Neue Presse, een regionale krant, laat Günter Grass, intussen 86, dat optekenen.

"Ik ben nu 86 jaar. Ik geloof niet dat ik er nog in slaag een roman te schrijven", zegt de Nobelprijswinnaar literatuur 1999 op het web.  "Mijn gezondheidstoestand laat me niet toe projecten over vijf of zes jaar te ondernemen. En dat is de voorwaarde om onderzoek te doen voor een roman", aldus Grass.

De auteur van onder meer 'Die Blechtrommel', 'Mein Jahrhundert' en 'Im Krebsgang' besteedt nu tijd aan tekenen en aquarelschilderen na een periode "waarin ik geblokkeerd was wegens verblijf in ziekenhuizen".


Reacties

Populaire posts van deze blog

GEZIEN. Zwarte Kat, niet zomaar een kopje...koffietafelerfgoed

GELEZEN. Sinterklaas: open brief van Nicodemus naar aanleiding van de Pietenkwestie

GESCHREVEN. Eigenlijk zijn het ouders die hun kinderen een nieuwjaarsbrief moeten schrijven...