MOEDERDAG. Jij was de enige vrouw die ik nooit bij naam hoefde te noemen...



Niet eerder dan vandaag, uitgerekend vandaag, schiet het me te binnen
dat jij de enige vrouw in mijn leven was die ik nooit bij naam hoefde te noemen
niet als ik je aansprak, niet als ik je iets vroeg,
zelfs nu niet,  als ik aan je denk of je beeltenis groet.

Niet eerder dan vandaag, uitgerekend vandaag, besef ik
hoe vreemd het is dat we het al die tijd zo volkomen normaal vonden
dat het een beetje gek was geweest als ik jou bij je naam had genoemd,
jij van wie ik mijn naam kreeg zodra ik een teken van leven gaf

Weet je – ach, natuurlijk weet je het – hoe gelukkig ik mij prijs
dat ik jou, als ik je aansprak, als ik je iets vroeg,
zelfs nu, als ik aan je denk of je beeltenis groet,
moeder mag noemen., moeder, voor altijd.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GEZIEN. Zwarte Kat, niet zomaar een kopje...koffietafelerfgoed

GELEZEN. Sinterklaas: open brief van Nicodemus naar aanleiding van de Pietenkwestie

GESCHREVEN. Eigenlijk zijn het ouders die hun kinderen een nieuwjaarsbrief moeten schrijven...