Mei werkt onweerstaanbaar aanstekelijk...

Het is me pas gisteren opgevallen. Toen het muziekkorps - zie eerder bericht - hier vlak voor de wegel naar ons huis een serenade gaf aan café De Meiboom. Behalve die eeuwenoude, maar intussen alweer wat frisse kroeg, hier vlak voor, wijst er, wat mij betreft,  nog veel meer in de richting van mei.

Niet dat we daarvan wakker liggen, maar toch... ineens ontdekte ik dat er wel veel mei met mij te maken heeft. Ik spendeer dagelijks ook nogal wat tijd in de... Meiboomlaan in Roeselare én ik verjaar in mei.
Drie keer mei met mij dus. Maar er is natuurlijk meer. Het was een bijzonder mooie meimaand toen ik, intussen 33 jaar geleden, de moeder van mijn kinderen van nabij leerde kennen. Bovendien vond ik mei sowieso al de mooiste van alle maanden.

Frivool gefladder


Waaraan dat ligt? Geef toe, als het al eens mooi weer is, dan is dat doorgaans op zijn  mooist in mei. Het groen is fris, de bloemen kleuren geurig - de seringen bloeien bijvoorbeeld en dat doen ze als geen andere bloemen, in kleur en geur en er is, in al dat jonge groen, ook uitbundig gefluit en frivool gefladder.

Mei werkt onweerstaanbaar aanstekelijk voor al wie royaal leven wil...

Bijzonder gezelschap


Enya
 Wie in mei verjaart, verkeert overigens in kleurrijk gezelschap. Niet alleen Karl Marx, Sigmund Freud en Richard Wagner zagen het levenslicht in mei, maar ook Florence Nightingale, Katherine Hepburn, Brooke Shields, Grace Jones, Pia Zadora, Kylie Minogue, Enya  en Naomi Campbell bijvoorbeeld. Niet meteen mensen voor wie we het op een lopen zouden zetten. En nu we toch namen aan het noemen zijn... Dali bijvoorbeeld is ook van mei.
Net zoals J.F. Kennedy, George Clooney, Engelbert Humperdinck, Fred Astaire, Joe Cocker en ja, dan geven we Tony Blair en David Beckham ineens ook maar hun plaats in mei.

En dichter bij huis verkeren we in mei in het gezelschap van mannen als Etienne Vermeersch, Louis Tobback, Marc Reynebeau, Kamagurka, Dirk Draulans, Monika Van Paemel, Farida O'Seery, Arno...

Reacties

Populaire posts van deze blog

GEZIEN. Zwarte Kat, niet zomaar een kopje...koffietafelerfgoed

GELEZEN. Sinterklaas: open brief van Nicodemus naar aanleiding van de Pietenkwestie

GESCHREVEN. Eigenlijk zijn het ouders die hun kinderen een nieuwjaarsbrief moeten schrijven...